Skandynawskie Linie Lotnicze SAS w Polsce

   


 

[2016-12-13]

Raport roczny SAS za okres listopad 2015 – październik 2016:
zysk zgodnie z przewidywaniami

Sierpień – Październik 2016 (Ostatni kwartał roku finansowego 2016)

(W nawiasach poniżej podane są wartości poszczególnych wskaźników w analogicznym okresie w poprzednim roku rozliczeniowym)

• Dochód przed opodatkowaniem: 577 mln SEK (867)
• Dochód przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: 941 mln SEK (1 338)
• Przychody: 11 135 mln SEK (10 903)
• Przychody jednostkowe (PASK) zmniejszyły się o 7,7% [1]
• Koszt jednostkowy (CASK) zmniejszył się o 8,3% [2]
• Dochód netto za okres: 591 mln SEK (517)
• Zysk na akcję zwykłą: 1,53 SEK (1,31)

Listopad 2015 – Październik 2016 (wyniki roczne)

• Dochód przed opodatkowaniem: 1 431 mln SEK (1 417)
• Dochód przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: 939 mln SEK (1 174)
• Przychody: 39 459 mln SEK (39 650)
• Przychody jednostkowe (PASK) zmniejszyły się o 8,0% [1]
• Koszt jednostkowy (CASK) zmniejszył się o 4,1% [2]
• Dochód netto za okres: 1 321 mln SEK (956)
• Zysk na akcję zwykłą: 2,94 SEK (1,84)
• Zarząd zaproponował, aby akcjonariuszom SAS AB nie została wypłacona dywidenda
• Zarząd zaproponował dywidendę w wysokości 50 SEK za akcję posiadaczom akcji uprzywilejowanych.

*Adnotacje:

[1] Po uwzględnieniu różnic kursowych
[2] Po uwzględnieniu różnic kursowych, bez uwzględnienia paliwa lotniczego.

Pełna wersja raportu (w języku angielskim, w pdf)>>>

Komentarz prezesa i dyrektora zarządzającego SAS:

„Zgodnie z naszą prognozą na rok obrotowy 2015/2016 SAS wykazał dodatni dochód przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych. Ten trend pokazuje, że nasza oferta dla klientów stale spotyka się z pozytywnym odbiorem. Liczba naszych pasażerów rośnie, a współczynnik wykorzystania miejsc osiągnął w czwartym kwartale tego roku finansowego rekordowy poziom.

Jesienią warunki rynkowe stały się bardzo wymagające, a w branży nadal zachodzą szybkie zmiany. Jednocześnie rośnie skandynawski rynek lotniczy i popyt na połączenia dalekiego zasięgu oraz do popularnych, europejskich kurortów turystycznych. Jeśli SAS ma wykorzystać te możliwości wzrostu, niezbędne jest ograniczenie kosztów i zwiększenie rentowności.

Naturalną reakcją na zmienione warunki rynkowe jest podniesienie założonego celu naszego programu oszczędnościowego z 0,8 do 1,5 mld koron w latach 2017–2019. Jednak aby zachować konkurencyjność w długim terminie, musimy zrobić więcej. W związku z tym planujemy dodatkowe działania mające na celu wyeliminowanie pozostałych problemów strukturalnych, w wyniku których SAS ma wyższe koszty jednostkowe od konkurencji, która niedawno weszła na rynek.

Jako spółka mamy obowiązek tworzyć wartość dla udziałowców, która pozwoli nam inwestować w naszą przyszłość i być nadal istotnym podmiotem dla naszych klientów. W tym kontekście efektywność SAS jest dla spółki kluczowym zagadnieniem, które może zdecydować o jej przyszłości.
Rozpoczynamy właśnie ekscytujący rok, w którym widzę dla SAS zarówno wiele szans, jak i wiele wyzwań"
, mówi prezes i dyrektor zarządzający SAS Rickard Gustafson.

wersja do druku  wersja do druku

Skandynawskie Linie Lotnicze SAS są obecne w Polsce od 1957 roku.
SAS jest jednym z członków założycieli sojuszu "Star Alliance", który powstał w 1997 r jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego.

Star Alliance W skład Star Alliance wchodzi 25 renomowanych linii lotniczych oraz 2 linie regionalne: Aegan, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Egyptair, Ethiopian Airlines, Eva Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, SAS Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, THAI, Turkish Airlines, United Airlines. Członkowie regionalni: Adria Airways i Croatia Airlines.
Dzięki swoim partnerom "Star Alliance" może zaoferować pasażerom największy system połączeń lotniczych na świecie. Flotę należącą do "Star Alliance" stanowi ponad 4 650 samolotów, które oferują ponad 18 500 połączeń dziennie do 1 330 portów lotniczych w 192 krajach.
Sojusz przewozi rocznie średnio 641 milionów pasażerów, co czyni Star Alliance największym sojuszem lotniczym na świecie.

www.flysas.pl

www.staralliance.com

© Copyright Rekta Consulting 2004-2016